22.2.2018

22.2.2018
Danny

keskiviikko 1. lokakuuta 2008

Lokakuu on yhtä juhlaa, on ilo olla ihminen

Tänään on lokakuun ensimmäinen päivä 2008! Aamu aukeni pilvisenä ja luvattu on sadetta seuraavat viisi päivää, joten aika hämärää on jo aamusta asti. Mutta mitä tämä päivä merkitsee minulle? Tämä lokakuun 1. päivä on hyvin tärkeä päivä minulle. Ensinnäkin kaikki tapahtui jo kahdeksan vuotta sitten. Me olemme nimittäin tavanneet mieheni kanssa ensimmäisen kerran juuri tuolloin ja siksi tämä päivä on minulle erityisen tärkeä. Miten me olemme tavanneet? No, tottakai tietokoneen kautta ensin saimme yhteyden ja huomasimme, että meillä oli niin paljon samoja asioita, joista pidimme. Molemmat olimme äitiemme omaishoitajia ja pidimme eläimistä ja musiikista ja totesimme, että olemme muutenkin hyvin samanlaisia. No, ensimmäinen päivä tapaamisestamme meni tosi hyvin ja olimme heti kuin vanhat ystävät. Laitoimme ruokaa yhdessä ja kävimme koirien kanssa lenkillä ja juttelimme ja katselimme valokuvia. Mutta sitten tuli taas aika mieheni lähteä pohjoiseen, koska oli pohjoisen poikia ja lentokoneellahan sinne pääsi. Mutta yhteys jatkui puhelimitse ja sähköpostitse ja taas tuli seuraava viikonloppu, jolloin hän pääsi luoksemme. Ja koska olin oman äitini omaishoitaja tuolloin, niin mieheni auttoi minua myös hänen hoidossa.
Mutta pian olikin joulu ja äitini voimat vähenivät. Lääkäri ilmoitti minulle, että äiti ei enää jaksa elää, joten minä voisin mennä pohjoiseen viettämään yhteistä joulua. Ja niin teinkin! Matka pohjoiseen kesti liki 7 tuntia, mutta yhdellä paussilla me selvisimme. Ja pian saavuimme uuteen kotiimme, jossa huokui heti oven avattuamme lämpö ja rakkaus. Siellä sitten elelimme tavallista kotielämää ja joka oli aivan ihanaa.
Mutta sitten on muuttoja ollut ja saimme maaseudulta maatalon pihapiirin, jossa viihdyimme oikein hyvin ja koirilla, joita oli silloin neljä, oli todellakin hauskaa juoksennella vapaudessa. Mutta sitten siellä ilmeni, että kun syksy lähestyi, niin hiiriä alkoi vilistä niin sisällä kuin seinien välissäkin ja pihapiirissa näimme monia käärmeitä. Siispä oli aika kasata tavarat ja lähteä paikkaan, jossa näitä hirvityksiä ei olisi.
Mutta tästä eteenpäin jatkan sitten taas toisena päivänä.
Nyt toivotan teille kaikille oikein mukavaa lokakuun alkua!

Ei kommentteja: