22.2.2018

22.2.2018
Danny

torstai 6. joulukuuta 2012

HELENAN AJATUKSIA

Tänään on torstai ja 6. päivä joulukuuta eli Itsenäisyyspäivä. Pakkasta on siinä -5 asteen tienoilla, joten onhan se hieman jo lauhtunutkin. Tänään on siis pyhä ja muutenkin suuri päivä, kun juhlimme Suomen itsenäisyyttä kuka milläkin tavalla.

Mutta me täällä Väinönlinnassamme nautimme rauhasta ja hiljaisuudesta. Olemmehan jo asuneet tässä omassa kodissamme yli kahdeksan kuukautta, joka aika on mennyt kuin siivillä sairauksistani huolimatta. Olemme käyneet ahkerasti kirppiksillä ja sieltä olenkin lähtenyt aina hymyssä suin ja syli täynnä ihania tavaroita, joita joku ei vain ole tarvinnut. Minun syliini hyppää aina nuket ja pehmot eli ötökät, kuten me sanomme. Sitten teen kaikille nukeilleni vaatteita joko virkaten tai kutoen. Käsieni vuoksi en oikein jaksa itselleni tehdä paitsi että ainakin joulun jälkeen olen ajatellut tehdä keskeneräiset työni valmiiksi. Nukeille tekee niin nopiasti ja näkee heti miten se on onnistunut.
Mutta tällaisia kuvia napsailin heistä:
 Tässä ovat iloiset sohvan valtaajat...
 ...ja sängyn valtaajat väliaikaisesti...
 ...ja tässä uutta joukkoa Märtha suurimpana...

 ...ja sain myös tällaisen kauniin rottinkihyllyn...
 ...ja Steffin perhe ja uusia tulokkaita...
 ...ja näin sai uusi hylly nuket järjestykseen, joten tarpeeseen se vaan tuli...
 ...tässä Silja ja Hans, joille olen jo tehnytkin uudet vaatteet ja joista kuvia enemmän blogissani Spanish home - sweet home...
...Sabrina sai siskonsa Adalminan ja he ovatkin kuin kaksi marjaa.

Minä vaan olen aina ollut nukkemaakari ja olen sitä edelleenkin. Minulla on jo 76 nukkea, vaikka en minä sitä laske, vaan kun sieltä joku hyppää syliini, niin hän saa uuden kodin.

Mutta nyt toivottelen teille kaikille oikein hyvää ja rauhallista Itsenäisyyspäivää ja iloista joulun odotusta!

Ei kommentteja: