22.2.2018

22.2.2018
Danny

sunnuntai 30. maaliskuuta 2008

Kevättä rinnassa

Aamu aukeni tänään sunnuntaina sumuisena ja lämpöasteita oli jo +4 astetta. Kaikki on niin hiljaista, koska on sunnuntai. Flunssa vielä jatkuu ja jatkuu ja olo on välillä väsyneempi välillä hieman parempi. Mutta aika kauan tuntuu flunssa kestävän, kun ei kunnolla tule päälle kuumeineen. Minulla on vain yskää ja se tuntuu painuvan vaan alemmas ja alemmas, että äänikin vaan pihisee. Niin on moni muukin saanut kokea tämän kevään flunssan ja se tuntuu olevan aika sitkeää laatua.
Minun tekisi niin mieleni alkaa taas neuloa tallukoita , koska toinen tallukas on valmis ja toinenkin on jo kantapäässä, mutta voimani eivät vielä riitä, joten odotellaan vielä jokunen päivä. Myös olen ajatellut, että voisin neuloa hahtuvalangasta lämpimät sukat. Olen paljon tutkinut hahtuvalankaa netissä ja niitä on monenlaisia. Mutta ajattelin soittaa huomenna käsityöliikkeeseen ja kysellä hieman siitä, että minkävärisiä siellä on ja millä puikoilla voi tehdä ja onko kaksinkertaisena vaiko yksinkertaisena. Hahtuvalanka tuntuu nyt olevan todellakin kovassa muodissa ja varmasti se on lämmintäkin.
Neulekoneella yritin tehdä kaula-aukkoa, mutta siinä täytynee olla joku vippiskonsti, jota minä en ole huomannut, koska minulla ei vieläkään se onnistu. Tällä kertaa taas jätin neulekoneeni sivuun ja olen siis neulonut vain käsin. Mutta täytyyhän sitä taas toisenkin kerran yrittää, jos vaikka luonnistaisikin sitten. Neulekone on niin hyvä ratkaisu minulle, että vaikka en vielä osaakaan neuloa sillä, niin en siitä voi luopua, en ehkä ikinä.
Kun parin vuoden päästä muutamme Brasiliaan, niin otan neulekoneeni sinne mukaan, sillä onhan sielläkin lankoja, joita voi neuloa neulekoneella. Aiomme myös ottaa mukaamme hanurit ja viulut. Tosin ajattelimme ensin mennä noin 6 kuukaudeksi sinne ja ottaisimme jo silloin hanurin ja viulun mukaamme. Meillä on siellä sitten jo talo valmiina, sillä ystävämme on lupautunut sellaisen meille hankkimaan. Meillä on siellä ystävä 46 vuoden takaa, joten häneen voi todellakin luottaa. Se, miten olemme tutustuneet häneen, onkin taas pitkä juttu, joten siitä kerron seuraavalla kerralla.
Nyt toivotan kaikille lukijoilleni oikein hyvää sunnuntaita!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Hei!
Laitan sulle tänne jotain. Päivätyhteenliittyy blogissa se olin minä, joka siellä kävi "tuhertamassa". Sinulla ei näy siellä lainkaan sellaista kohtaa kuin "nimi". Anteeksi söherrykseni.