22.2.2018

22.2.2018
Danny

perjantai 19. helmikuuta 2010

Nostalgisia tunnelmia Unelmakodissa 19.2.2010

Tänään on perjantai ja 19. päivä helmikuuta. Pakkasta näyttää olevan -13 astetta ja tuuli on kova, koska humisee sisään asti. Viikonlopuksi on luvattu lumimyräkkää, joka etenee aina etelä-Ruotsista myös tänne Suomen puolelle. No, onneksi on lämmin koti, mistä voi vain katsella tulevaa lumimyräkkää.
Mutta tänään on oikea onnenpäivä tilipäiväni lisäksi. Rakkaani osti minulle kaksi kerää Puro Batikia, josta aloitin heti kutomaan sukkia ja kyllä onkin pehmeä ja hyväntuntuinen lanka ja tottakai se on Novitan lankaa. Sain myös rakkaaltani jälleen Marabou suklaalevyn ja sen jo popsimme kaksistaan jälkkäriksi. Sitten soi ovikello ja Matkahuollon poika toi meille ison, ison paketin eräältä sukulaiseltani, joka oli säilyttänyt monet vuodet minun tavaroitani omassa kodissaan. Mutta nyt tuli aika, että tarvitsemme niitä tavaroitani, joten pyysin häntä lähettämään ne minulle. Kiitokset ihanista tavaroistani!
Ja tuntui aivan kuin joululta, kun avasimme rakkaani kanssa yhdessä niitä erittäin hyvin pakattuja vanhoja nukkejani. Siellä oli sekä minun vanhoja nukkeja kuin myös rakkaan tyttäreni nukkeja, oli myös ihania vanhoja single levyjä mm. Elvistä, Robertinoa jne. Nämä  tavarat ovat erityisen tärkeitä minulle ja koska kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa, niin laitanpa tähän jonkinmoisen pläjäyksen näistä tavaroistani.
Tässäpä nämä uudet ja vanhat ystävämme yhteispotretissaan
   
Ja tässä tämä suloinen vauvanukke, jolle löytyi jo mekko ja hattukin kuin myös damaskit ja sukat
 
 
Tässä näkyy isompi nukke, jonka sain edesmenneeltä mieheltäni kihlajaislahjaksi Italiasta vuonna 1971
 
           Tässä näkyy Emma sekä nukke nimeltään Marianne ja hänet olen saanut edesmenneeltä äidiltäni, kun täytin 21 vuotta. Hänellekin löytyi vaatevarastostani uudet vaatteet päälleen
Tässä kuvassa näkyy Amandan seurassa vasemmalla punatakkinen nukke nimeltä Riitta ja oikeanpuoleinen nimeltä Irma. Nämä nuket olen saanut joskus 4-5 vuotiaana eli he ovat jo 60 vuotta vanhoja ja minulle hyvin rakkaita. Vaatteet heille on virkannut edesmennyt mammani eli äidinäitini.


Mutta kuvapläjäykseni nukeistani jatkuu toisessa blogissani eli http://paivatyhteenliittyy.blogspot.com.
Mutta nyt toivotan teille kaikille lukijoilleni oikein mukavaa illan jatkoa ja antakaahan puikkojen iskeä tulta!

6 kommenttia:

vesimiesneuloo kirjoitti...

Ihania nukkeja! Vaikka ovat jo ikä ihmisiä ovat pysyneet nuorekkaina!
Mukavaa viikonloppua!

Helena kirjoitti...

Kiitos, kiitos, vesimiesneuloo! Juu, rakastan näitä nukkeja todellakin ja neulon heille uudet vaatteet. Mukavaa illan jatkoa!

Anonyymi kirjoitti...

Niin kauniita nukkeja, kunpa ihmiset ymmärtäisivät säilyttää aarteitaan, niistä on valtavasti iloa myöhemminkin elämässä. Aivan hurmaavia! Ihanaa perjantai iltaa teille, minä jatkan puikkojen heiluttelua -Hilima-

Helena kirjoitti...

Kiitos, kiitos kommentistasi, Hilima! Niinpä, minä olen aina lapsena jo rakastanut nukkeja ja rakastan niitä yhä ja pian teen heille uusia vaatteitakin. Mukavaa pakkaspäivää ja myrsky humisee, mutta aurinko paistaa ja pakkasta on -20 astetta, huiii!

Huopatossunen kirjoitti...

Voi kuinka ihania nukkeja! Mielenkiinnolla odotan kokemuksiasi Puro Batikista. Sain sitä SNY:ltäni kaksi kerää ja suunnitelmissani on tehdä siitä liivi.

Helena kirjoitti...

Kiitos kommentistasi Huopatossunen! Olen kutonut nyt toista sukanvartta jo 40 cm ja toinenkin on jo hyvällä alulla. En oikein osaa sanoa siitä langasta muuta kuin että on hyvää kutoa ja on myös pehmeää.Todellakin tuntuu enemmän puuvillalangalta. Mutta teen siitä polviin asti ulottuvat sukat. Mukavaa kilkuttelua puikkojen parissa ja kuunnellen myrskyn huminaa!